« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 6 آذر 1398 در ساعت 9 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ساخت آون خلاء

آون خلاء (Vacuum Oven) یا فور آزمایشگاهی خلاء 60 لیتری با حداکثر دما 200 درجه سانتی گراد و دقت دمایی 0.2 درجه سانتی گراد با سیستم کنترل دمای کره ای و دارای دو سنسور دمایی توسط متخصصین شرکت پرتوشار به سفارش دانشکده داروسازی و علوم دریایی ساخته شد.

 ساخت-آون 

 ساخت-آون 

 

آون خلاء (Vacuum Oven) از تجهیزات آزمایشگاهی است که باعث می شود که خشک کردن مواد بسیار حساس و حلال های اشتعال پذیر به شکل بسیار امن و سریعی انجام گیرد . محصولات آون خلاء معمولا دارای محفظه های ساخته شده از فولاد ضد زنگ هستند تا بعد از استفاده خنک باقی بماند و هم چنین دوام آن ها بالا رود . آن ها طیف وسیعی از کاربرد ها را در بر می گیرند از جمله صنایع مواد شیمیایی آزمایشگاهی ، مواد پلاستیکی ، مواد دارویی، کتاب ها ، غذا و موارد متعدد دیگر .

یک فور خلاء دقیق دارای بازه های زمانی خشک کردن سریع و گرم شدن کوتاه است و در نتیجه کاربر سطح بالایی از کنترل دما را خواهد داشت . قرار دادن قفسه های دمایی آلومینیومی داخل آون بسیار ساده و طراحی آن ها برای توزیع بهینه دمایی است .

یک آون خلاء استاندارد می تواند در بازه دمایی حداکثر 200 تا 250 درجه سانتیگراد کار کند.

ساخت-آون  ساخت-آون

برای ساخت آون خلاء نیاز به رعایت مواردی است که بر اساس آن امکان ایجاد خلاء در محیط داخلی آون بوجود می آید.

ساخت لاستیک سیلیکونی دور درب آون خلأ با ویژگی هایی از قبیل :

  • تحمل دمایی
  • حفظ شکل و ساختار در دماهای مختلف
  • جلوگیری از ورود و خروج گاز به درون محفظه آون
  • قابلیت ارتجاعی در حد لازم برای ایجاد چسبندگی لازم به درب آون

از طرف دیگر در ساخت مخزن آون خلاء نیز باید نکاتی رعایت شود تا آون خلاء ( فور خلاء ) ساخته شده بیشترین کارایی را داشته باشد. این موارد می تواند شامل نکات زیر باشد:

  • ساخت مخزن با ورقی به ضخامت مناسب برای ایجاد خلاء با فشار معکوس بالا
  • ساخت مخزن با جنس مناسب برای کاربردهای مختلف بر اساس نیاز کاربر و مقرون به صرفه بودن
  • ایجاد چاچوب برای مخزن جهت ایجاد استحکام بیشتر برای مخزن
  • تعبیه محلی مناسب برای ورود و یا خروج گاز داخل مخزن

با رعایت نکات فوق در ساخت آون خلاء می توان به نتایج مناسبی دست یافت.

آون خلاء ساخته شده دارای قابلیت افزودن سیستم کنترل کننده پمپ خلاء جهت روشن ماندن دستگاه به مدت طولانی می باشد. از دیگر ویژگی های فور خلاء ساخته شده می توان به قابلیت نصب trap داخلی و پمپ داخلی جهت بهتر شدن نمای بیرونی دستگاه اشاره کرد. همچنین امکان نصب فشارسنج دیجیتالی با قابلیت کنترل کارکرد پمپ خلاء موجود می باشد.

شرکت مهرگان پرتوشار مفتخر است که با بهره مندی از کارشناسان متخصص در زمینه تعمیر و ساخت انواع آون های گوناگون از جمله آون خلاء خدمات تخصصی به مراکز علمی کشور ارائه دهد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر