« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 6 آذر 1398 در ساعت 9 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تعمیر کروماتوگرافی HPLC ساخت شرکت GBC و پمپ HPLC 

  • تعمیر دتکتور رفلکتینگ ایندکس ( RI ) برای تعمیر کروماتوگرافی HPLC  ساخت شرکت GBC

دستگاه کروماتوگرافی HPLC از کاربردی ترین دستگاه های کروماتوگرافی است که برای جداسازی و شناسایی مواد در فاز های مایع کاربرد دارد. همانطور که مشخص است، اساس کار این دستگاه بر پایه برهمکنش فاز متحرک با فاز ساکن است و ماده شیمیایی که بیشترین برهمکنش و درگیری را با فاز ساکن داخل ستون داشته باشد، دیر تر از داخل ستون خارج می شود و موادی که بر همکنش کمتری با فاز ساکن دارند، زودتر از داخل ستون خارج می شوند و این موضوع باعث جداسازی ترکیبات بوسیله ستون کروماتوگرافی می شود.

دستگاه کروماتوگرافی HPLC  دارای بخش های مختلف است و یکی از بخش های مهم در این دستگاه سیستم پمپاژ فاز متحرک است.

این بخش باید فاز متحرک را با فشار و یا جریان ثابت به داخل ستون و سایر بخش های دستگاه تزریق کند. وجود نوسان در جریان سیال در حال عبور از داخل ستون یا تغییر فشار در داخل ستون باعث اثرگذاری بر نتایج حاصل از آنالیز می گردد. بنابراین کار کرد مناسب این بخش از دستگاه از واجبات کار برای دستیابی به نتایج تکرار پذیر و قابل اعتماد است. بخش های مختلف موجود در این پمپ Hplc شامل valve cartridge، sephir،  پیستون یاقوتی و سایر بخش های مهم دیگر می باشد که نیاز به سرویس و یا تعمیر دارد.

از دیگر بخش های مهم در کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا یا HPLC، دتکتور مورد استفاده برای شناسایی ترکیبات جدا شده است. این بخش شامل دستگاه های گوناگونی از قبیل UV-Vis، RI، فلورسانس و غیره می باشد.

تعمیر کروماتوگرافی HPLC 

در این مدل از کروماتوگرافی مایع که مورد تعمیر و ارائه خدمات فنی قرار گرفته و تنظیم نور انعکاسی به دتکتور نوری این دستگاه انجام شد. 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر