بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 25 خرداد 1398 در ساعت 16 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

التراسونیک چیست :

کلمه التراسونیک به معنای مافوق صوت است. محدوده فرکانس شنوایی انسان 20 هرتز تا 20 هزار هرتز است. محدوده فرکانسی امواج مافوق صوت 40 کیلوهرتز تا چندین مگاهرتز است. دستگاه التراسونیک شامل دو نوع حمام التراسونیک و هموژنایزر التراسونیک است.

حمام التراسونیک Ultrasonic Bath :

تمیزکننده التراسونیک به عنوان حمام فوق العاده صوتی یا یک مخزن تمیزکننده صوتی شناخته می‌شود. طرز کار التراسونیک از طریق تبدیل انرژی الکتریکی با فرکانس بالا توسط مبدل به امواج صوتی با فرکانس بالا است. حمام التراسونیک از طریق ایجاد کاویتاسیون در جایی که مایع در تماس با جسم تمیز است باعث حذف سریع و کامل آلاینده‌ها و تبدیل اقلام و اجزا به شکل استاندارد اولیه آنها می‌شود.

موارد مورد استفاده  حمام التراسونیک :

برای پاک سازی موارد زیادی مثل جواهرات، ساعت ضد آب، قطعات موتور، تجهیزات پزشکی(توجه داشته باشید که تمیزکردن التراسونیک استرلیزه نیست.)، پروتزهای دندانی، سرامیک، قطعات الکترونیکی و مکانیکی، سرچاپگرها، قطعات دوچرخه، لنز و قطعات اپتیک، انژکتور سوخت خودرو و موارد بیشماری از حمام التراسونیک استفاده می‌شود.

اجزا حمام التراسونیک:

این مجموعه شامل محفظه از جنس فولاد ضد زنگ، ترنسدیوسرهای متصل به پایه و منبع تغذیه است.

همگن‌ساز التراسونیک ( Ultrasonic Homogenizer ) :

التراسونیک هموژنایزر با تبدیل یک جریان الکتریکی به ارتعاش مکانیکی سبب همگن سازی محلول می‌شود. امروزه در علوم مختلفی از جمله شیمی، پلیمر، مهندسی شیمی، نانوتکنولوژی و دیگر صنایع نیاز گسترده‌ای به این دستگاه جهت همگن‌سازی بسیاری از مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موارد مورد استفاده :

از جمله کاربردهای متنوع این دستگاه میتوانیم به دیسپرس کردن نانوذرات در مایعات، تولید امولسیون و سوسپانسیون‌های پایدار، شکاندن مولکول‌های پلیمری سنگین، عصاره‌گیری و.... اشاره کرد.

اجزا هموژنایزر التراسونیک شامل :

  • کنترلر  هموژنایزر التراسونیک
  • مبدل فراصوت  هموژنایزر التراسونیک
  • هورن

شرکت پرتوشار قابلیت ارایه خدمات فنی و مهندسی و تعمیر انواع مختلف التراسونیک آزمایشگاهی از شرکت‌های معتبر نظیر James  و Sinaptech را دارا می‌باشد.

خدمات فنی مرتبط با دستگاه التراسونیک ( التراسونیک حمام دار و التراسونیک هموژنایزر ) شامل تعمیر و رفع عیوب، تنظیم و کالیبراسیون سیستم و همچنین تعویض قطعات از کار افتاده می‌باشد.

تیم فنی و تخصصی پرتوشار به واسطه داشتن مهندسین با تجربه آمادگی همکاری همه جانبه در زمینه تعمیرات دستگاه های آزمایشگاهی را دارا است.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر