تست خوردگی

        دستگاه تست خوردگی جهت انجام تست های الکتروشیمیایی مرتبط با این فرآیند شامل طیف سنجی الکتروشیمیایی امپدانس ، ولتامتری روبشی خطی LSV ، نویز الکتروشیمیایی ، تست تافل و همچنین تست های مکانیکی برای تست های خوردگی می باشد. محصولات تست خوردگی شرایطی را فراهم می کند که زمان طولانی مدت یک خوردگی واقعی را برای یک نمونه واقعی در زمان کوتاهی شبیه سازی می کند. خوردگی به فرآیندهایی اطلاق می شود که شامل تخریب یا زوال فلزات می شوند. رایج ترین مثال برای خوردگی مربوط به تشکیل زنگ بر روی استیل می باشد. 

انواع روش های الکتروشیمیایی برای بررسی خوردگی:

  • ولتامتری روبشی خطی LSV:

ولتامتری روبشی خطی LSV یکی از رایج ترین روش ها برای بررسی الکتروشیمیایی خوردگی است، تست خوردگی ولتامتری روبشی خطی LSV شامل روبش یک پتانسیل روی الکترود کار است و در نتیجه جریان تولید شده یا پاسخ جریان رصد می شود. توسط تست خوردگی ولتامتری روبشی خطی LSV اطلاعات مفید و با ارزشی حاصل می شود که بر اساس آن مکانیزم خوردگی ، سرعت خوردگی و میزان حساسیت ماده به خوردگی در محیط های متفاوتی را می توان تعیین کرد.

  • طیف سنجی الکتروشیمیایی امپدانس:

در سال های اخیر تست خوردگی الکتروشیمیایی بصورت کاملا موفقی برای مطالعه خوردگی استفاده شده است. یکی از مزایای تست طیف سنجی الکتروشیمیایی امپدانس در حالت هایی با تکنیک DC این است که یک موج سینوسی با دامنه کوچک خصوصیات مهمی از نمونه و سطح برهمکنش نمونه با الکترولیت را نمایش می دهد.

  • نویز الکتروشیمیایی:

در طول فرآیند تست خوردگی نویز الکتروشیمیایی یک خوردگی موضعی بوسیله ترکیبی از فرآیندهای تصادفی تولید می شود. مانند تخریب فیلم غیر فعال ایجاد شده و بازتولید این فیلم غیر فعال بصورت مجدد. تست خوردگی نویز الکتروشیمیایی شامل اندازه گیری جریان و یا پتانسیل نویز و تحلیل داده های تبدیل فوریه سریع می باشد. 

شرکت مهرگان پرتوشار ارائه دهنده انواع محصولات تست خوردگی از بهترین برندهای جهان نظیر WonATech با خدمات پس از فروش می باشد.

همچنین شرکت مهرگان پرتوشار با بهره گیری از ظرفیت های کارشناسان مجرب و با تجربه در زمینه تعمیرات محصولات تست خوردگی فعالیت دارد. یکی دیگر از فعالیت های شرکت مهرگان پرتوشار برگزاری دوره های تخصصی در زمینه آموزش کار با انواع محصولات تست خوردگی توسط اساتید برجسته می باشد. 

1مجموع 9 محصول
1مجموع 9 محصول
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 2 کاربر